Nasi goreng part 2 met een kleine vertraging - Reisverslag uit Malang, Indonesië van DaniinIndo - WaarBenJij.nu Nasi goreng part 2 met een kleine vertraging - Reisverslag uit Malang, Indonesië van DaniinIndo - WaarBenJij.nu

Nasi goreng part 2 met een kleine vertraging

Blijf op de hoogte en volg

24 April 2015 | Indonesië, Malang

Hooooi lieve mensen,

Hier ben ik weer! Iets later dan beloofd, I know.. (de 'go vooral with the flow' instelling begin ik zeer goed onder de knie te krijgen). Ik zit alweer dik in mijn 3e week en heb dus nog maar 1,5 week te gaan, TIME GOES SO FAST!

Vrijdag 17-04
Ik begon deze dag door weer wat uit mijn toverhoed te toveren. Springtouwen dit keer. Een kleine en een grote, waar ze op dit moment vrolijk mee aan het springtouwen zijn in de woonkamer. Uiteraard heb ik ze verteld dat springtouwen, en dan met name de grote, bedoeld is om buiten te beoefenen. Maar buiten is het warmmmmm, en van hitte word je moeeee, en moe zijn is heeeuulemaal niet fijn. Ook was ik deze dag weer gezellig één met mijn boeken waarbij opvallend genoeg mijn kaftkwaliteiten meer achteruit dan vooruit gaan. 's Avonds heb ik weer de Engelse bijles van de dames bijgewoond. Ik mocht dan vroeger wel niet zo'n ster in Engels zijn (lees een 4,5 voor mijn eindexamen), maar 'take, took, token' en 'read, red, red', die had ik toch echt nog niet eerder voorbij zien komen. En wat deed in vredesnaam 'fry, fried, fried' tussen de onregelmatige werkwoorden?! Ik zei het je... Fried is everywhere... Nadat ik 5 keer mijn vinger had opgestoken met de vraag; 'Mister, are you sure that's right?' werden ik en mijn grote mond uiteraard gevraagd voor de klas te komen staan om de werkwoorden uit te spreken. Stiekem vond ik het wel leuk (net als vroeger).

Zaterdag 18-04
Ik besloot deze ochtend met Kayla, Romi, Rani en Intan op pad te gaan naar Togamas, een boekenwinkel hier. De dames en heer mochten allemaal twee boeken voor zichzelf uitzoeken en verder ging ik zelf ook druk op zoek naar extra boeken voor de bibliotheek. Nadat Romi had gekozen voor Cars en Cars en de meiden kozen voor Frozen... en Frozen... en nog eens Frozen (ik kan geen Frozen meer zien of horen, en heb de film nog niet eens gezien), brachten we nog een bezoekje aan de supermarkt. Al snel leek het mij een heel goed plan om vooral ook zo snel mogelijk weer de supermarkt uit te gaan (ik weet niet wat er in de lucht hangt in supermarkten, maar kinderen veranderen in apen daar). 's Middags was het weer tijd om te zwemmen met de hele familie. Dit keer in een ander zwembad. De oudere meiden zouden hier namelijk een gymles krijgen in de vorm van een zwemtest. Nouja zwemtest.. De kinderen waren meer visjes op het droge, dan visjes in de zee. Een zwemles voor de zwemtest was misschien een beter idee geweest hihi.

Zondag 19-04
Zoooo dit was mij het ochtendje wel.. Het plan was dus om met zijn ALLEN naar de sundaymarket te gaan.Natuurlijk ging het wekkertje netjes om kwart over 6 waarna ik om half 7 rustig weer een bord noodles naar binnen slurpte om vervolgens klokslag 7 uur met de rest netjes buiten klaar te staan om te vertrekken naar de markt. Na een kwartier lopen en springtouwen bereikten we met zijn allen de markt, fijn! Het gevoel van 'samen zijn' was echter niet van lange duur.. Op de markt kwamen we namelijk niet verder dan de eerste de beste jongeman met heliumbalonnen in zijn hand, omdat.. ja misschien voel je 'm al aankomen.. wij een kind en speelobject kwijtraakten namelijk Rani en haar springtouw. DRAMA, want het was niet alleen zo druk als Amsterdam op Koningsdag, maar iedereen is hier ook nog eens EN bruin, EN klein. Na 3 uur waarin we 1000 rondjes liepen, Diar en Ferry inlichtten, aangifte deden bij de politie, achterop de scooter bij indo's gingen, haar naam meerdere malen lieten omroepen, belden we Ferry nogmaals en vertelde hij ons dat ze thuis was aangekomen. THANK GODDDD! Maar had hij ons daar ook niet even over kunnen inlichten via de telefoon:')? Anyway, she was safe at home! Het enige wat ons nog te wachten stond (en dan met name Alissa en Kiki, omdat zij op haar moesten letten) was een furieuze Diar. Gelukkig was de boze bui niet van lange duur. 's Middags heb ik de kinderen weten op te vrolijken met blanco schorten welke zij met meegenomen stiften en krijtjes konden personaliseren. Bij de meiden zag ik opeens verdacht veel hartjes voorbij komen... ? 's Avonds nam ik Lianne mee naar het tentje met de mega lekkere pancakes, she was soooo happy. Waar ik namelijk met veel gemak en liefde smikkel van alle spicy gerechten die mij hier worden aangeboden, is voor Lianne een mini peperzaadje al te veel. Je kan je dan wel inbeelden dat eten hier heel zwaar wordt.

Naast het feit dat ik ook wel serieuze trek begin te krijgen in een hele vieze hamburger, kan ik stiekem ook niet wachten om in deze hitte (32 graden) weer iets anders te dragen dan lange broeken met vesten en mijzelf weer iets vrouwelijker te voelen. Waar Doutzen tijdens het baren van een kind na net een marathon te hebben gelopen er zonder make-up nog schitterend uit zou zien, voel ik mij zonder enige inspanning meer een glimmende bowlingbal in een eskimopak. De lieve mensen hier in de omgeving helpen mij echter wel bij het behouden van mijn zelfvetrouwen, gelukkig.

Maandag 20-04 en dinsdag 21-04
Maandag ging ik er op tijd uit om 's ochtends weer wat van Malang te zien. 's Avonds was het voor Lianne en mij tijd om traditionele kleding te passen voor de dag erna. Dinsdag was het dan zo ver, Kartini dag. Kartini is een Javaanse aristocrate die een voorbeeld voor vele vrouwen is geweest. Kartini was namelijk voorvechtster van de rechten van de vrouw (that's my girl!!). Om bij haar stil te staan wordt ieder jaar op 21 april haar geboortedag gevierd, en dat betekent een.. VERKLEEDFEESTJE! Om half 7 werden Lianne en ik, net zoals Kayla, Rani, Romi en Intan, volledig in de make-up gezet en in onze traditionele kleding gehezen. In 1 uur van een naakte molrat (ja ik vergelijk mezelf graag met dat beest wanneer ik net uit m'n bed rol) naar Indonesische prinses, het is mogelijk! Na weer heel wat foto's te hebben genomen, namen we deel aan de feestdag met de kinderen op school. Deze eindigde met een modeshow en het inkleuren van een kleurplaat samen met één van je ouders. Zo blij was ik dat Lianne en ik er ook waren, zo hadden Romi en Rani toch nog een beetje een ouder bij zich. En ohhhh wat zagen alle kinderen er mooi uit, ze waren BIJNA om op te vreten! Om de feestochtend af te sluiten lunchden we met z'n allen bij Bakso Malang (heeeul lekker) en genoten we van een toetje (uiteraard veel jelly, melk, suiker, en een beetje fruit) bij een verkoper langs de straat.

Donderdag 23-04
HAPPY 18TH BIRTHDAY TO PURNITAAAA!! Lianne en ik versierden samen de woonkamer en slaapkamer met slingers en balonnen en natuurlijk konden een grote chocoladetaart en cadeautjes niet ontbreken. Maar bij terugkomst uit school ontving Purnita allereerst een douche van eieren en meel, wat een verwennerij zo op je verjaardag. 's Avonds gingen Dian en ik samen wat drinken in een high tea tentje.

Vandaag 24-04, ben ik eerst naar de school van de oudere meiden gegaan waar zij mij een rondleiding gaven. En op dit moment zit ik in mijn eigen keukenschort half mijn blog af te typen en ben ik half heksensoep aan het koken en keuren. Mijn Lonelyplanet phrasebook is daarbij m'n grote vriend; 'Hidangan itu isinya apa?' 'Ini enak sekali, sampaikan pujian buat kokinya, a sepuluh!' ('Wat zit er in dit gerecht?', 'Dit is heerlijk, mijn complimenten naar de chef, een 10!').

En nu genoeg over mij, HOE IS HET MET JULLIE?!

Dikke X'en!!








  • 24 April 2015 - 21:53

    Marion:

    Hoi Daan, weer een heul leuk verslag. Volgens mij heb je de harten van alle kinderen veroverd. Top wat je doet. Nog twee weken en dan op naar Bali. Dikke kus!

  • 28 April 2015 - 20:47

    Sandy:

    Hè Danique. Superleuk om jouw verhalen te lezen. Wat een avontuur.... Volgens mij ben je helemaal in je element.
    De foto's zijn echt gaaf. Wat staat het je goed!!!! ik herkende je bijna niet. Lex stond perplex, ha, ha; dan moet je goed te best doen.
    Heel veel plezier nog....
    Ps geen MAC o.i.d. in de buurt ? Ik ben ook gek van rijst en noodles. Maar t zal inmiddels je oren uitkomen :)


  • 29 April 2015 - 12:35

    Oma Tien:

    Hoi Danique,meid wat doe je het leuk met die kinderen als ik dat zo lees,wat zullen ze je straks missen. Wat een ervaring voor je hele leven. Wat een supertijd moet dit voor je zijn,en dan het vooruitzicht dat straks je lief komt en dat jullie heerlijk naar Bali gaan moet zalig zijn. Fijne tijd samen met Rick. Liefs van oma Tien kus vanuit Limmen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 April 2015
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 3469

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: