Dani, ook wel de nasi goreng der rijstsoorten - Reisverslag uit Malang, Indonesië van DaniinIndo - WaarBenJij.nu Dani, ook wel de nasi goreng der rijstsoorten - Reisverslag uit Malang, Indonesië van DaniinIndo - WaarBenJij.nu

Dani, ook wel de nasi goreng der rijstsoorten

Blijf op de hoogte en volg

19 April 2015 | Indonesië, Malang

Hi, daar ben ik weer! Nadat ik nu al 2 weken rijst als ontbijt, lunch en diner voorgeschoteld krijg, kan ik denk ik wel stellen dat ik in een rijstkorrel ben veranderd. Nasi Goreng om precies te zijn. Geen slappe witte rijst, maar gekookte rijst die bruin wordt aangebakken in de pan en met ketjap op smaak gebracht wordt. Dat ik geen genoeg zou kunnen krijgen van rijst, net als sushi, neem ik nu ook trouwens terug haa.

Oh en weet je nog dat ik de afgelopen keer stoer vertelde dat ik nog niet was leeggelopen? Nou ik heb het vanaf die nacht geweten hoor... Holy moly, dat er zoveel uit zo'n klein lichaampje kan komen is toch bijzonder. Mijn buik lijdt trouwens nog steeds zijn eigen leven, maar voel me verder kiplekker, dus die paar ritjes extra naar de wc neem ik voor lief.

En wat ik de afgelopen week allemaal heb gedaan? Heel veel, en veel leuks! Komt ie!

Maandag 13-04
Vandaag stond in het teken van.... boeken kaften, DOLLETJES! Alsof ik weer op de middelbare school zat, maar dan met 100 boeken in plaats van 10. Mijn doel is natuurlijk niet alleen dat de boeken die ik aanschaf flink worden gebruikt, maar ook lang meegaan (ik heb al gemerkt dat het woord 'voorzichtig' niet in het Indonesische woordenboek voorkomt). Dus vandaar dat ik ze allemaal nummer door middel van stickers, en ook nog eens kaft. 's Avonds ben ik lekker creatief bezig geweest, want de volgende dag zou een mooie dag zijn, namelijk mister Ricoluvvv zijn 25e verjaardag! Samen met de kinderen maakte ik een tekening met daarop al hen namen om er vervolgens met z'n allen mee op de foto te gaan en als kaart op te sturen. En de kaart was eeeeenig, al zeg ik het zelf hihi.

Dinsdag, 14-04
RICKY JARIG!

En deze ochtend met Sheryl afgesproken om naar een luxe SPA te gaan. Precies wat ik nodig had! Na wat voicememo's van haar te hebben ontvangen met uitleg hoe ik er kon komen, ging ik op pad. Het gezegde, makkerlijker gezegd dan gedaan, was hier zeker op z'n plaats. De ankot vond het blijkbaar grappig mij er veel te vroeg uit te gooien in the middle of nowhere. Ik mag er dan misschien soms uitzien als een modieuze, toeristische tut, maar m'n weg vinden in m'n eentje doe ik uiteindelijk echt wel. Na heel wat vragen, lopen, en enige vertraging bereikte ik dan ook zeer tevreden de SPA en zag ik de opgeluchte gezichten van Sheryl en haar vriendin. En dan nu een uur lang gefriemel aan m'n lichaam, heerlijk! Maar eerst was het tijd om vrolijk poedeltje naakt voor de masseuse te gaan staan. Gelukkig ben ik wat dat betreft zeer makkelijk, so no problemo for me at all, maar ik dacht dat ze zo preuts waren...?!

Verder de dag doorgebracht in het weeshuis en op de wc, GEZELLIEEEE!

Woensdag 15-04
Nadat ik iedere dag een voicememo van m'n vriendelijke Nederlands sprekende vriend Anton ontving, ging ik deze ochtend dan eindelijk toch echt op pad met hem. Batu stond op het programma en wow, ik ben in tijden niet zo blij geweest om bergen te zien en weer verder dan 100m te kunnen kijken! Natuurlijk ging ik ervan uit dat hij mij naar de mooie, goede plekken in Batu zou leiden, maar niets bleek minder waar. 'Ikke hier ook nok nooit guwest'. Nou fraai is dat, want ik wist al helemaal niks te vinden. Gelukkig was er een enorme dierentuin in de buurt en zijn we uiteindelijk daarheen geweest. Heeeel veel mooie, speciale dieren gezien, maar uiteindelijk zie ik ze toch echt liever in het wild. Oh en ook nog een mooi verhaal. Ik hoorde van Sheryl, de schoonzus van Anton, dat hij heel sneaky en bewust niks over ons uitje had verteld. Ik zal de beste man daar de volgende keer eens flink mee confronteren, en ik ga mooi niet meer met 'm pad, adiosssss amigoooooooo.

's Middags ben ik met de dames naar de shoppingmall geweest om nagellak te kopen en natuurlijk mochten zij ook wat uitkiezen. Echter haalden m'n nagels helaas de avond niet..

Donderdag 16-04
Deze ochtend besloot ik in mijn eentje op pad te gaan. Mijn eerste stop was hotel Tugu. In dit hotel bevindt zich een klein museum waar allerlei koloniale attributen te bewonderen zijn, maar het hotel opzich is al een bezoekje waard, zooooo mooi. Na te veel foto's te hebben gemaakt, besloot ik bij restaurant Inggil wat te gaan eten. Een mega lekkere malse kip (met rijst weeeh) en watermelon smoothie. Na door de buurt gewandeld te hebben en weer op de foto te zijn geweest met wat giechelende dames, besloot ik bij Toko Oen mijn toetje te gaan halen. Speculaas ijs, yummmmieee. Vervolgens wist ik ook nog bij de buren een aantal goede boeken en puzzels te scoren. De puzzels liggen nu helaas wel door het hele huis verspreid......


En nu ABC kap ik er weer even mee, want ik ben alweer veel te lang aan het schrijven. Het laatste gedeelte van mijn week zal ik morgen online gooien.

DOEEEEEIIIII XXX







Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 07 April 2015
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 3465

Voorgaande reizen:

07 April 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: